Zatrzymaj proceder fałszerstwa z Grupą Akomex

22 listopada 2021

Dbałość o to, aby lek był zabezpieczony, a ryzyko jego podrobienia zostało wyeliminowane, staje się tym ważniejsza, że proceder fałszowania dotyczy już nie tylko leków, ale coraz częściej również opakowań. Ochrona opakowania farmaceutycznego przed podrobieniem jest priorytetem dla każdej firmy produkującej leki oraz dla każdej drukarni, wytwarzającej takie opakowania. Grupa Akomex, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, rozwija swoje portfolio także w kierunku możliwych do zastosowania sposobów na zabezpieczenie opakowania.

We wcześniejszych wydaniach naszego newslettera opisaliśmy już część ze sposobów, jakie w Grupie Akomex z powodzeniem stosujemy. Przypomnijmy, że do metod skutecznego zabezpieczania kartonika przed fałszowaniem należą:

  • coin reactive – aplikacja specjalnej, niewidzialnej farby na opakowaniu, która uwidacznia się przy kontakcie z miedzią, np. poprzez pocieranie krawędzią monety;
  • twin effect –zastosowanie specjalnej kombinacji lakierów połysk-mat;
  • mikroduk – nadrukowanie mikroskopijnych informacji na powierzchni opakowania, które nie są widoczne nieuzbrojonym okiem;
  • NSS code – zadrukowanie na całej powierzchni kartonika drobnych, niewidocznych gołym okiem elementów;
  • identyfikacji wcześniejszego otwarcia opakowania – zaprojektowanie klapek zamykających z wykorzystaniem rożnego rodzaju konstrukcji i perforacji.

W tym wydaniu przybliżamy Państwu kolejne metody ochrony kartonika przed fałszerstwem.

Jedną z nich jest druk farbami fluorescencyjnymi. Rozwiązanie to polega na nadrukowaniu na opakowaniu niewidocznego w świetle dziennym znaku lub tekstu klienta. Uwidacznia się on dopiero w świetle UV.

Do skutecznych technik ochrony opakowania przed fałszerstwem należy również hologram. Jest to metoda oparta na wykorzystaniu multikolorowych folii i tłoczenia. Tak przygotowane oznakowanie nie może być zeskanowane ani skopiowane, a w sposób bardzo prosty pozwala na identyfikację autentyczności produktu. Rozwiązanie to, oprócz funkcji zabezpieczającej opakowanie, posiada również wartość dodatkową jaką jest niebanalny, oryginalny i przyciągający uwagę konsumentów wygląd,  mówi Tomasz Siepielski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu grupy Akomex. Takie opakowanie marketingowo wyróżnia się na tle innych i z pewnością bardziej rzuca się w oczy, a to z kolei oznacza, że spośród innych, stojących na półce, będzie wybierane częściej, dodaje.

W naszej ofercie, na specjalne życzenie klienta posiadamy również możliwość zastosowania kodu utajonego. Rozwiązanie to polega na zadrukowaniu całej powierzchni opakowania mikropunktami, które nie są widoczne gołym okiem. Schemat ułożenia tych punktów jest poufny i definiowany bezpośrednio przez klienta. Weryfikacja takiego zabezpieczenia może być dokonana tylko przy użyciu specjalnej aparatury pomiarowej.

Podążanie za potrzebami rynku w zakresie rozwijania oferty opakowaniowej w kontekście możliwości ich zabezpieczania jest dla nas niezwykle istotne ponieważ zdajemy sobie sprawę z tego, jakie konsekwencje dla naszych klientów ma proceder fałszowania ich produktów. Tym bardziej więc wyrażamy gotowość do współpracy w tym zakresie, analizując jednocześnie wraz z naszymi specjalistami różne opcje i weryfikując każdy pomysł, którego efektem mogłoby być wyjście do naszych klientów z kolejnym, skutecznym sposobem ochrony opakowania przed fałszowaniem, dodaje Siepielski.

Zapisz się do naszego newslettera
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.